Trip 3 hari 2 malam ke Gunung Bromo dan Kawah Ijen.!!!

Assalammualaikum..

Dah lama, bj tidak bersiaran, kali ini, bj nak share pasal percutian 3 hr 2 malam ke Gunung Bromo dan Kawah ijen.Percutian ini, adik bj yang pergi..Jadi kita saksikan permandangan cantik gunung Bromo dan kawah ijen.

Seperti yang sedia maklum, Gunung Bromo dikenali sebagai Sunrise Bromo,dengan keindahan pemandangan matahari naik dari puncak Gunung Bromo dengan suhu khas yang dingin sampai menusuk tulang dan hamparan lautan pasir seperti hamparan permaidani putih.Manakala kawah ijen terkenal dengan danau kawah belerang  berwarna biru dengan asap berkepul - kepul..Kawah ijen termasuk dalam senarai kawah tercantik, yg diketahui hanya ada dua di dunia. Salah satunya adalah kawah ijen.

Kredit to liburanbromomurah

Pakej trip 3 hr 2 malam.

Hari pertama
Penerbangan dari Senai Airport  - Surabaya.- Hotel Bromo

Perjalanan bermula dengan penerbangan Air asia ke Surabaya , perjalanan dalam 2 jam 50 minit perjalanan.
Setelah sampai ke lapangan terbang surabaya, adik bj disambut oleh penunjuk jalan dan dibawa ke hotel bromo, Perjalanan memakan masa 3 - 4 jam untuk sampai ke hotel bromo. Setelah sampai cek in hotel dan berehat.Seterusnya berjalan  - jalan di daerah hotel bromo.

Perjalan hari kedua
Bromo Sunrise tour ke kawah ijen.

Perjalanan di mulakan pada jam 3.30 dengan menaiki kenderaan jip 4wd, yang akan membawa adik bj ke puncak gunung tertinggi di sekitar gunung Bromo.yaitu gunung penanjakan yang terletak di tepi Kaldera Bromo Tengger untuk melihat matahari terbit dengan berlatarkan pemandangan Gunung bromo, Gunung Batok, Gunung Kursi dan Gunung semeru.

Setelah puas melihat matahari terbit, perjalanan diteruskan menuju lautan pasir Bromo hingga ke tempat parking kenderaan Jip 4Wd.Kemudian perjalanan di teruskan dengan menyewa kuda atau berjalan kaki.Kuda hanya disewa untuk kawan perempuan adik bj, untuk melihat keindahan kawah ijen.Saksikan pemandangan Gunung Bromo dari lensa kamera.Gambar seterusnya bj akan upload lain kali.

Gunung Bromo

Kawah ijen

Kawah ijen

Kawah ijen

Kawah ijen

Kawah ijen

Kepulan asap gunung bromo

Kawah ijen

Kawah ijen

Kawah ijen

Berlatarkan gunung Bromo



Comments

Popular Posts