Meneroka Pulau Sibu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada sahabat - sahabat semua..

Hari ini,beautiful journey nak bercerita berkenaan tempat menarik yang telah beautiful journey lawati di selatan tanah air yaitu di johor. Dalam banyak - banyak tempat menarik di johor, beautiful journey telah terpikat dengan keindahan pulau sibu yang terletak di daerah mersing. Untuk permulaan,beautiful journey memang berasal dari johor,jadi marila kita berjinak - jinak dengan tempat menarik di johor ini. Pulai sibu ataupun dikenali sebagai Sibu island adalah sebuah pulau kecil sepanjang 6 km.Merupakan salah satu dari gugusan pulau yang indah berhadapan dengan laut china selatan di persisiran laut johor.Antara pulau berdekatan adalah Pulau Sibu Besar,Pulau Sibu Tengah,Pulau Sibu Kurus dan Pulau Sibu Hujung. Pulai Sibu mempunyai pantai berpasir bersih, dan air yang jernih mengelilingi kesemua pantai.Beautiful journey difahamkan di sebabkan ia menghadap ke laut lepas,menjadikan pantai di landa ombak yang menarik lumpur dari pasir pantai.Bagi beautiful journey keindahan pantai itu dah cukup untuk mereleasekan tension akibat masalah . Mari kita berkenalan dengan gambar - gambar yang sempat beautiful journey snap untuk kenangan sewaktu di pantai.


Cukup indah pemandangan di pulau sibu 


Untuk perjalanan ke pulau sibu ini,memerlukan kami menaiki bot dari jeti tanjung leman. Saya bergerak menaiki bot dari jeti tanjung leman menuju ke pulau sibu, jam menunjukkan pukul dua petang.Saya ambil beg, dan menguruskan pendaftaran di jabatan laut malaysia.Cos untuk bayaran jetty dan conversation fee adalah sebanyak rm 10.

Ini adalah gambar jeti tanjung leman

Setelah setengah jam, barula bot yang datang untuk mengambil kami sampai..Dalam masa setengah jam kami pun sampai ke tempat penginapan, saya memilih sibu coconot village, kerana berdekatan dengan pantai sibu..

 Ini adalah gambar jeti sibu coconot village

Setelah merehatkan diri seketika, saya pun menjalankan pengembaraan kami ke semua tempat di pulai sibu.

Okla , nanti saya sambung lagi, pengembaraan ini, ade hal penting pula


Comments

  1. Salam,

    Menarik jugak ye Pulau Sibu ni, belum pernah sampai.

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam, memang cntik...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,
    Òoh... orang Johor gak ya Sis? Pulau Sibu ni akak tak pernah sampai. Ada plan nak ke sana tapi asyik tertangguh je ;)

    ReplyDelete
  4. waalaikumsalam, saya mmg asal jhr..nt ade masa, akk pegila.....seronok g tmpt2 mcm ni,tngje fikiran..

    ReplyDelete
  5. x pernah sampai pulau sibu.. blh juga ke sana kalau ada masa terluang. cantik pulau ni

    ReplyDelete
  6. tryla jalan ke sana, pulaunya mmg cantik..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts